چگونه یک دانش‌آموز موفق باشیم؟

 

با آغاز سال تحصیلی جدید شاید این سؤال بسیاری از دانش‌آموزان باشد که چه کار کنیم تا بتوانیم در درس و مدرسه موفق باشیم.

 

با آغاز سال تحصیلی جدید شاید این سؤال بسیاری از دانش‌آموزان باشد که چه کار کنیم تا بتوانیم در درس و مدرسه موفق باشیم. باید بدانید که خوب و موفق بودن، نه تصادفی است و نه ارتباطی به معلم و... دارد. رمز موفقیت داشتن تلاش و پشتکار در امر یادگیری است. برای این‌که بتوانید شما نیز در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشید و بهترین نمره را کسب کنید باید پشتکار زیادی داشته باشید و با برنامه‌ریزی خوب کارهای خود را انجام دهید و به چندین نکته توجه کنید:

1) به یاد داشته باشید که هیچ گاه فقط برای کسب نمره درس نخوانید و سعی کنید برای یادگیری مطالب، درس بخوانید.

2) سعی کنید قبل از این‌که معلم مبحثی را تدریس کند آشنایی مختصری با آن مبحث داشته باشید تا ذهن شما آماده‌ی فراگیری مطالبی که معلم ارائه خواهد داد باشد.

3) زمانی که معلم مشغول تدریس است تمرکز خود را فقط روی یادگیری مطالب بگذارید.

4) یکی از عواملی که باعث درک بهتر مطالب می‌شود یادداشت‌برداری حین تدریس معلم است. نکته‌‌برداری و مطالعه‌ی آن‌ها کمک شایانی در فراگیری مطالب به شما خواهد کرد.

5) سعی کنید درس همان روز را در همان روز مطالعه کنید و اگر در درسی تکلیفی برای انجام دادن دارید درنگ نکنید.

6) تا زمانی که درسی را مطالعه نکرده‌اید نمی‌توانید به اشکالات خود پی ببرید؛ پس با حل تمرینات متنوع آن اشکالات را شناسایی کرده و از طریق معلم و هم‌کلاسی‌های‌تان آن‌ها را برطرف کنید.

7) یک دانش‌آموز موفق فقط به کتاب درسی اکتفا نمی‌کند و برای تسلط بهتر در مباحث درسی از منابع کمک‌آموزشی نیز کمک می‌گیرد. این منابع کمک شایانی در درک و فهم مطالب درسی به شما خواهد کرد.

8) گاهی اتفاق می‌افتد که به علت بیماری یا مشکلی نتوانید در کلاس درس حاضر شوید. در این صورت از دوستانتان از اوضاع و احوال آن روز مدرسه باخبر شوید و مطالبی را که لازم است یاد بگیرید، مطالعه کرده یا از آن‌ها بپرسید.